Trochę lata.

Mimo iż za oknem iście zimowa aura, bieganina wokoło Świąt my myślami uciekliśmy do lata. Tajemnicą nie jest że kochamy słońce i ciepłe dni. Postanowiliśmy więc zrobić sobie przerwę w gotowaniu i sprzątaniu. Tatowy wymyślił że można by pomyśleć o naszych wakacjach. Ubiegłe spędziliśmy w domu. Robiliśmy sobie małe wycieczki lub po prostu wygrzewaliśmy się na leżakach u babci K. Te wakacje mają być inne, zgodnie twierdzimy że po tak ciężkim roku jaki właśnie się kończy czas odpocząć, zrobić coś dla siebie no i pokazać dzieciom troszkę świata.  Oboje z Tatowym kochamy morze ale w tym roku zamarzyła nam się prawdziwa wycieczka gdzieś gdzie jeszcze nas nie było. Ja znana jako mistrzyni planowania lubię mieć wszystko dopięte na ostatni guzik dla tego też te wakacje zaczynamy planować właśnie teraz.

Wszelkie wyjazdy z dziećmi to nie lada wyzwanie, tak na prawdę trzeba być gotowym na wszystko. Jadąc za granice trzeba podwójnie mieć wszystko przy sobie. Nie bójcie się takie przygotowania wcale nie są trudne. Podstawa to dobry plan.

Najpierw zabawcie się wspólnie z dzieciakami w odkrywców... weźcie do ręki mapę i uruchomcie swoją wyobraźnię ... no i jak wiecie gdzie chcecie jechać?

My tak i w te lato lecimy do Grecji , Korfu! Nadchodzimy!!!!!

Skoro miejsce wycieczki jest już wybrane czas pomyśleć czy chcecie szukać hotelu, pensjonatu czy też atrakcji na własną rękę czy też wolicie korzystać z gotowej oferty biura podróży.
Obie opcje mają oczywiście swoje plusy i minusy to jak wszystko.
Z Tatowym wieki temu pojechaliśmy zagranice na własną rękę, znaleźliśmy hotel, fajne restauracje i atrakcje... ale wszystko to było przed dziećmi, kiedy bardziej pozwalaliśmy sobie na szaleństwa czy brak planowania.

Teraz mając dwoje dzieci wole mieć wszystko czarno na białym. Gdzie będziemy spali, co jedli, jakie są atrakcje przede wszystkim dla maluchów i spokojna głowa.
Biuro podróży to jest to! Z takiej też opcji korzystamy.

Last minute wiadomo wczasy za granicą , dwoje dorosłych i dwoje dzieci... oj portfel ucierpi. Pewnie większość z was myśli że poczekamy na mega ofertę LAST MINUTE ale nie nie... wczasy, gdzie dostajesz cynk i masz np dwa dni na pakowanie to nie dla mnie. Kiedyś nie był by to kłopot bo z Ł tak robiliśmy ale nie tym razem. W wakacje stres, pośpiech i to jedno pytanie CZY WSZYSTKO ZABRAŁAM, które krążyło by mi po głowie to nie dla nas.

FIRST MINUTE to idealna opcja dla nas, planujemy sobie wczasy teraz, szukamy oferty i bukujemy a do tego sa mega promocje jak dla mnie równie fajne jak w opcji Last Minute.
Bardzo często wybierając swoje wakacje właśnie teraz oferta jest znacznie tańsza.

Tatowy postawił na ofertę ITAKI i tak nasza Grecja jest 45% taniej płacimy 20% zaliczki no i mamy pewność udanych wakacji. Ufamy dużej firmie,która daje nam gwarancję udanych wczasów. Taki komfort to bardzo wiele jak dla nas. First minute daje wiele rabatów cennych zwłaszcza dla większej rodzinki np -50% ceny dla dzieci a w niektórych Hotelach za dziecko wcale się nie płaci!

Dzieciowe sprawy... no to skoro już prawie prawie wszystko wiemy co gdzie i jak to teraz czas na atrakcje. Dzieciaki mają to do siebie że szybko się nudzą i jak dla nas dorosłych polegiwanie na leżaku w pięknym miejscu będzie szczytem marzeń tak dla nich no nie koniecznie jeśli będzzie to trwało kilka dni z rzędu.

Wybierając konkretne miejsce no i Hotel sprawdzaliśmy atrakcje dla dzieci, animacje, pokazy ,bezpieczne miejsca dla dzieci do zabawy czy też dostępność odpowiedniego menu dla dzieci.
KLUB PRZYJACIÓŁ ITAKI to zakładka dla rodziców w niej znajdziecie Hotele, miejsca ,wycieczki idealne własnie dla nas.

Wertując stronę padło na hotel Mareblue Beach boskie miejsce, duży pokój w którym się nie pozabijamy wszyscy, animacje, gry ,zabawy dla maluchów i praktycznie cały czas coś się dzieje, dodatkowe menu tylko dla dzieci, place zabaw, sale zabaw czyli istny raj dla dzieci. Wiadomo szczęśliwe dzieci to szczęśliwi rodzice prawda?

Nie zapominając o ABC każdego rodzica !!!

A: pamiętaj by zabrać!
  • *dokumentów niezbędnych w podróży: paszportów / dowodów osobistych rodziców i dziecka (także dla dziecka do 2. roku życia), książeczki zdrowia dziecka, karty płatniczej/kredytowej, dokumentów podróży, numeru telefonu do zaufanego pediatry
  • *odzieży dla malucha na ciepłe i chłodniejsze dni
  • *obuwia sportowego, sandałów i klapek
  • *odzieży na plażę: stroju kąpielowego, szlafroka, czapki, chustki z daszkiem lub kapelusza, okularów przeciwsłonecznych
  • *kosmetyków dziecięcych, do których dziecko jest przyzwyczajone i które nie wywołują alergii. Pamiętaj o kremach do opalania z wysokim filtrem UV!
  • *apteczki – zabierz ze sobą środek przeciwgorączkowy i przeciwzapalny, syrop na kaszel, żel łagodzący skutki ukąszeń owadów, maść na poparzenia słoneczne oraz środek przeciwbiegunkowy i uzupełniający minerały
  • *zabawek: oprócz ulubionej przytulanki powinny się wśród nich znaleźć takie, które na dłużej zajmą dziecko (świetnie sprawdzi się lalka z kompletem ubranek lub zestaw klocków), kilka nowych nabytków, znikopis lub blok rysunkowy, kredki, kolorowanki, książeczki do czytania, krzyżówki, książeczki z zagadkami
  • *mleka w proszku i kaszek dla najmłodszych turystów (warto zabrać podgrzewacz i sprawdzić, czy w pokoju w wyposażeniu jest czajnik)
  • *kilku smoczków
  • *aparatu fotograficznego lub kamery
  • B: lecimy samolotem, kilka wskazówek by lot był miły i przyjemny :
  • Wszystkie rodzaje składanych wózków dla dzieci do 2 lat przewozi się w ramach bagażu bezpłatnego. W wiekszości przypadków wózek może zostać oddany dopiero w momencie wejscia na pokład samolotu.
  • *Opisz dziecku, jak przebiega lot, i uprzedź, że może się spodziewać dużego hałasu silników samolotu.
  • *Dzieci sa wrażliwe na zmiany ciśnienia i dotkliwie je odczuwają. Aby złagodzic te nieprzyjemne wrażenia, podaj dziecku jedzenie lub picie w czasie startu i lądowania. Ważne, by przełykało w tym czasie. Niemowlęciu można podać butelkę z woda lub sokiem. Starsze dzieci powinny pić wodę lub sok przez słomkę.
  • *Na pokład samolotu w bagażu podręcznym zabierz ze sobą:
    • smoczek
    • pieluchy
    • nawilżone chusteczki
    • zabawki i książeczki (sugerowane są książeczki z naklejkami)
    • kredki, bloczek do rysowania
    • picie (zgodnie z ogólnymi warunkami przewoznika linii lotniczych)
    • jedzenie dla dziecka na czas przelotu
    • kocyk
    • ubranka na zmianę
    • ciepłe ubranie na czas lotu oraz w przypadku, kiedy wracamy z ciepłych krajów do chłodnej Polski.
  • C: ostatni punkt a zarazem najważniejszy to zasady bezpieczeństwa na wakacjach:

• *Przeprowadź z dzieckiem rozmowę, podczas której wyjaśnisz, co robić, gdy się zgubi.
  • *Pamietaj o tym, żeby z umiarem korzystać ze słońca. Pół godziny przed wyjsciem posmaruj dziecko kremem z filtrami ochronnymi. Potem powtarzaj zabieg co 2–3 godziny. Chroń skórę malucha nawet w pochmurne dni!
  • *Zabierz ze soba nakrycie głowy i okulary przeciwsłoneczne dla malucha.
  • *Nie pozwól, żeby po leżakowaniu na słońcu dziecko od razu wchodziło do wody.

Chciałam by te wakacje jak cały nadchodzący rok był szczęśliwy. Mam nadzieję że dzięki odpowiedniemu zaplanowaniu naszego wyjazdu wszystko się uda i będzie to piękny czas do jakiego chętnie będziemy wracać a zdjęcia z wakacji będę ogrzewać nasze wspomnienia w zimne dni. Już nie mogę się doczekać wyjazdu lato 2017 będzie jednym z najpiękniejszych.